Navsteva dne otevrenych dveri letecke zachranky Hradec Kralove (respektive navsteva jen natocit ukazku vrtulniku)...
Středisko letecké záchranné služby v Hradci Králové s volacím znakem Kryštof 6 bylo slavnostně uvedeno do provozu 3. července 1990. Stroj používaný od ledna 2017 na středisku LZS v Hradci Králové je typ EC 135 T2+ se zvýšeným výkonom na 473 kW a vzletovou hmotností 2910 kg. Stroj byl vyroben v Německu v roce 2009 a do konce roku 2016 byl provozován v Ostravě s volacím znakem Kryštof 5. Vrtulník je vůbec nejmodernějším strojem společnosti DSA a.s. Je vybavený tzv. glass cockpitem (digitální obrazovky přístrojů) kompatibilním s brýlemi pro noční vidění, autopilotem a moderní zdravotnickou zástavbou od švýcarské firmy AEROLITE. Rychlost startu je do 3 minut od přijetí výzvy, takže i nejvzdálenější místa Královéhradeckého kraje (např. hřebeny Krkonoš, broumovský výběžek) lze dosáhnout do 20 minut od přijetí výzvy. Posádka vrtulníku LZS je běžně tříčlenná ve složení pilot, lékař a zdravotnický záchranář. Zdravotničtí záchranáři zároveň plní úlohu tzv. technického člena posádky HEMS a jsou vyškoleni v pomoci pilotovi s navigací, komunikací a naváděním. Výjimečně jsou ve službě dva piloti nebo je tříčlenná posádka doplněna leteckým záchranářem Hasičského záchranného sboru ČR (např. při odletu na zásah s předpokladem použití speciálních lanových technik).
Středisko letecké záchranné služby v Hradci Králové s volacím znakem Kryštof 6 bylo slavnostně uvedeno do provozu 3. července 1990. Stroj používaný od ledna 2017 na středisku LZS v Hradci Králové je typ EC 135 T2+ se zvýšeným výkonom na 473 kW a vzletovou hmotností 2910 kg. Stroj byl vyroben v Německu v roce 2009 a do konce roku 2016 byl provozován v Ostravě s volacím znakem Kryštof 5. Vrtulník je vůbec nejmodernějším strojem společnosti DSA a.s. Je vybavený tzv. glass cockpitem (digitální obrazovky přístrojů) kompatibilním s brýlemi pro noční vidění, autopilotem a moderní zdravotnickou zástavbou od švýcarské firmy AEROLITE. Rychlost startu je do 3 minut od přijetí výzvy, takže i nejvzdálenější místa Královéhradeckého kraje (např. hřebeny Krkonoš, broumovský výběžek) lze dosáhnout do 20 minut od přijetí výzvy. Posádka vrtulníku LZS je běžně tříčlenná ve složení pilot, lékař a zdravotnický záchranář. Zdravotničtí záchranáři zároveň plní úlohu tzv. technického člena posádky HEMS a jsou vyškoleni v pomoci pilotovi s navigací, komunikací a naváděním. Výjimečně jsou ve službě dva piloti nebo je tříčlenná posádka doplněna leteckým záchranářem Hasičského záchranného sboru ČR (např. při odletu na zásah s předpokladem použití speciálních lanových technik).
- Kategorie
- RC Vrtulníky
Komentáře