info03 brzdy a start

Děkujeme! Podělte se svými přáteli!

Nelíbí sa vám video. Děkujeme za zpětnou vazbu!

Vloženo před by admin
87 Zobrazení
Před hodem kontrolujeme zejména funkčnost kormidel VOP a SOP a vypnutí (resp. stažení, funkce se samozřejmě neřeší vypínačem, ale je na páce plynu se spojitým průběhem bez úprav křivky) brzd a to i (zejména) v případě, že je máme v režimu start zakázané. Brzdy se kompenzují (souhlasným směrem) potlačením VOP, aby model nevyplaval. Při správném poměru výchylek (používám pro výchylku brzd 20mm souhlasnou výchylku kormidla VOP 3mm) má dojít k výraznému sklopení přídě a pomalému sestupu. Před konatktem se brzdy ubírají, model přejde do vodorovného přízemního letu a při přiblížení lze znovu dobrzdit. Pokud nemáme jistotu v záchytu do ruky, je lepší nerealizovat a nechat model zatažením brzd prosednout na plocho, mírně přetažený, do krátké trávy. Vzhledem k riziku poškození velmi křehkých odtokových hran křidélek nikdy nesedáme s brzdami. Model chytáme do ruky pouze v jistotě správného provedení, do otvoru vytvořeného prsty pravé ruky s palcem otočeným vzhůru - musíme trup sevřít, než narazí náběžná hrana křídla do ruky, a udržet. Vypadnutí modelu z ruky může poškodit SOP nebo VOP, stejně jako velké přetažení ve větší výšce nad terénem, kdy může model vypadnout do strany po ztrátě vztlaku a udělat hvězdu (nejhorší možná aituace). Přistáváme zásadně proti větru a směr větru opakovaně kontrolujeme, protože se může se změnit. Odhadujeme i vliv překážek (meze, porosty) měnících proudění vzduchu. Při nouzovém vracení modelu z větší vzdálenosti lze použít režim křidélek speed, při tahání v přízemním letu mix H-Q nebo mírné vysouvání brzd, ale pokud máme možnost, raději přistaneme v jakémkoli vhodném terénu, prosednutím po zatažení brzd, než riskovat přelety s neznámou rychlostí (model při návratu vidíme zepředu) nad problémovým terénem. Při rozpočtu návratu bývá záludné zejména to, že model letí velmi dobře - s minimální ztrátou výšky, i po větru. Pokud směr větru nehlídáme, může nastat problém. Kritickou výškou pro plánování návratu je při běžné vzdálenosti modelu asi 20m.
Kategorie
RC Letadla

Napište svůj komentář

Komentáře

Buďte první, kdo to okomentuje!