Základní popis prvků rádia v režimu F3K.
U praváka mají být prvky dostupné na levé straně rádia, i když se při odhozu používá pouze mžikový spínač (ukazováček - pokud tedy je vyžadován a zapojen), páka potlačení výškovky (palec) pro vyrovnání přímého stoupavého letu do letu vodorovného (mix H a Q ve funkci klapek) a přepnutí do režimu let (ukazováček), který vyrovnává profil křídla z režimu start (mírné přizvednutí křidélek o 1,5mm až 2mm) a zapíná orientační časomíru doby letu, zpřístupňuje další funkce, jako jsou další dostupné mixy, mění hodnoty expa a rozsahy výchylek. Rádio je potřeba držet tak, aby nedošlo k zásahu do ovladače VOP, SOP. Pro bezproblémový start je základem správná poloha těžiště spolupracující s VOP (divetest je řešení pouze částečné, orientační - i při malé změně těžiště jsou vlastnosti modelu velmi rozdílné) a nesmí dojít k žádnému bočení (rovná SOP) ani klopení (rovná křidélka a příčné těžiště - aerodynamický vliv kolíku je zřejmě minimální). Různí piloti preferují různý průběh startu. Já za optimální považuji přímý let v úhlu 30 až 45° z ruky. Moment přechodu do vodorovného letu volím podle rychlosti modelu, ke sklopení dochází při potlačení VOP snadno a okamžitě.
U praváka mají být prvky dostupné na levé straně rádia, i když se při odhozu používá pouze mžikový spínač (ukazováček - pokud tedy je vyžadován a zapojen), páka potlačení výškovky (palec) pro vyrovnání přímého stoupavého letu do letu vodorovného (mix H a Q ve funkci klapek) a přepnutí do režimu let (ukazováček), který vyrovnává profil křídla z režimu start (mírné přizvednutí křidélek o 1,5mm až 2mm) a zapíná orientační časomíru doby letu, zpřístupňuje další funkce, jako jsou další dostupné mixy, mění hodnoty expa a rozsahy výchylek. Rádio je potřeba držet tak, aby nedošlo k zásahu do ovladače VOP, SOP. Pro bezproblémový start je základem správná poloha těžiště spolupracující s VOP (divetest je řešení pouze částečné, orientační - i při malé změně těžiště jsou vlastnosti modelu velmi rozdílné) a nesmí dojít k žádnému bočení (rovná SOP) ani klopení (rovná křidélka a příčné těžiště - aerodynamický vliv kolíku je zřejmě minimální). Různí piloti preferují různý průběh startu. Já za optimální považuji přímý let v úhlu 30 až 45° z ruky. Moment přechodu do vodorovného letu volím podle rychlosti modelu, ke sklopení dochází při potlačení VOP snadno a okamžitě.
- Kategorie
- RC Letadla
Komentáře